Logo webu MFSR.

Pre správne zobrazenie povoľte na svojom internetovom prehliadači JavaScript.

Databáza PPP projektov Slovenskej republiky

ID a kategória ppp projektu ID: 0
Kategória PPP projektu: realizované
Všeobecné informácie o PPP projekte Názov projektu: Koncesia na projektovanie, výstavbu, financovanie, prevádzku a údržbu rýchlostnej cesty R1 Nitra – Tekovské Nemce a Banská Bystrica – severný obchvat, projekt PPP
Územná pôsobnosť projektu: Krajská
Umiestnenie: Nitriansky samosprávny kraj, Banskobystrický samosprávny kraj
Oblasť / sektor realizácie PPP projektu: Doprava
Kapacita / veľkosť: 51,6 km
Typ PPP: DBFO
Typ zadávateľa: ministerstvo
Názov a sídlo zadávateľa: Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Slovenskej republiky Námestie slobody č. 6 P.O.BOX 100, 810 05 Bratislava
Kontaktné údaje zadávateľa: Tel.: +421 2/ 5949 4111 Fax: +421 2/ 5249 4794 info@mindop.sk
Obdobie trvania projektu: Doba výstavby – 4,5 roka Koncesná doba - 30 rokov
Fáza projektu: výstavba
Obchodné meno / názov a sídlo / miesto podnikania súkromného partnera: Granvia Construction, s.r.o. Štúrova 22 949 01 Nitra
Kontaktné údaje súkromného partnera: +421 37 321 20 1 www.ppp-r1.sk info@ppp-r1.sk
Dátum schválenia návrhu projektu so zohľadnením výsledkov štúdie realizovateľnosti príslušným orgánom: 15.08.2007
Informácie týkajúce sa prípravy a realizácie PPP projektu Rozhodnutie o súhlase s vyhlásením verejného obstarávania PPP projektu: Uznesenie vlády SR č. 704/2007
Zvolený postup verejného obstarávania PPP projektu: Súťažný dialóg
Dátum zverejnenia oznámenia o vyhlásení verejného obstarávania, oznámenia o koncesii alebo oznámenia použitého ako výzva na súťaž vo Vestníku verejného obstarávania alebo v Úradnom vestníku EÚ: 19.12.2007
Kritériá,podkritériá na vyhodnotenie ponúk a pravidlá ich uplatnenia: 1. Čistá súčasná hodnota (NPV) navrhovaných nominálnych platieb za dostupnosť - 95% 2. Kritérium realizovateľnosti a podmienky navrhovaného financovania - 5%
Počet predložených žiadostí o účasť: 7
Identifikačné údaje záujemcov o PPP projekt: 1. Skanska Infrastructure Development AB, 16983 Solna, Švédsko 2. - Vinci Concessions S.A., 1, Cours Ferdinand De Lesseps, 925 00 Rueil-Malmaison, - FrancúzskoABN AMRO Highway B.V., Gustav Mahlerlaan 10, 1082PP Amsterdam, Holandsko 3. EIFFAGE TRAVAUX PUBLICS, 2-12 Rue Helene Boucher, 93330 Neuilly Sur Marne, Francúzska republika 4. - Bouygues Travaux Publics SA, „Challenger“, 1, avenue Eugéne Freyssinet-Guyancourt, 78061 Saint-Quentin-en-Yvelines Cedex, Francúzsko - Colas SA, 7, Place René Clair, 92653 Boulogne Billancourt Cedex, Francúzsko - Doprastav, a.s., Drieňová 27, 826 56 Bratislava, Slovensko - Intertoll-Europe ZRt., 1117 Budapest, Fehérvári út 50-52, Maďarsko - Mota-Engil, SGPS, SA, Rua do Rego Lameiro 38, 4300-454 Porto, Portugalsko - Váhostav – SK, a.s., Hlinská 40, 011 18 Žilina, Slovensko 5. Hochtief PPP Solutions GmbH, Alfredstraße 236, D-45133 Essen, Nemecko - Alpine Bau GmbH, Alte Bundesstraße 10, A-5071 Wals bei Salzburg, Rakúsko - FCC Constructión, S.A., Balmes n° 36, 08007 Barcelona, Španielsko - Western Carpathians Motorway Investors Company GmbH, Schubertring 6, 1010 Viedeň, Rakúsko 6. - Obrascón Huarte Laín S.A., c/ Gobelas 45-49. El Plantio, 28023 Madrid, Španielsko - OHL ŽS, a.s., Burešova 938/17, 66002 Brno, Česká republika - ŽS Brno, a.s., Burešova 938/17, 66002 Brno, Česká republika 7. - STRABAG AG, Ortenburgerstraße 27, 9800 Spittal an der Drau, Rakúsko - Porr Solutions Immobilien- und Infrastrukturprojekte GmbH, Absberggasse 47, 1103 Viedeň, Rakúsko
Počet predložených riešení: 4
Počet predložených ponúk: 4
Identifikačné údaje uchádzačov o PPP projekt, ktorí predložili ponuku: 1. - STRABAG AG, Ortenburgerstraße 27, 9800 Spittal an der Drau, Rakúsko - Porr Solutions Immobilien- und Infrastrukturprojekte GmbH, Absberggasse 47, 1103 Viedeň, Rakúsko 2. - Vinci Concessions S.A., 1, Cours Ferdinand De Lesseps, 925 00 Rueil-Malmaison, - FrancúzskoABN AMRO Highway B.V., Gustav Mahlerlaan 10, 1082PP Amsterdam, Holandsko 3. - Obrascón Huarte Laín S.A., c/ Gobelas 45-49. El Plantio, 28023 Madrid, Španielsko - OHL ŽS, a.s., Burešova 938/17, 66002 Brno, Česká republika - ŽS Brno, a.s., Burešova 938/17, 66002 Brno, Česká republika 4. - Bouygues Travaux Publics SA, „Challenger“, 1, avenue Eugéne Freyssinet-Guyancourt, 78061 Saint-Quentin-en-Yvelines Cedex, Francúzsko - Colas SA, 7, Place René Clair, 92653 Boulogne Billancourt Cedex, Francúzsko - Doprastav, a.s., Drieňová 27, 826 56 Bratislava, Slovensko - Intertoll-Europe ZRt., 1117 Budapest, Fehérvári út 50-52, Maďarsko - Mota-Engil, SGPS, SA, Rua do Rego Lameiro 38, 4300-454 Porto, Portugalsko - Váhostav – SK, a.s., Hlinská 40, 011 18 Žilina, Slovensko
Dátum ukončenia PPP projektu v etape prípravy: N/A
Zdôvodnenie ukončenia PPP projektu v etape prípravy: N/A
Plánovaný dátum uzavretia zmluvy: do 23.12.2008
Dátum uzavretia zmluvy: 23.03.2009
Dôvody rozdielu medzi plánovaným dátumom uzavretia zmluvy a skutočným dátumom: zmeny a finalizovanie koncesnej zmluvy
Plánovaný (prvý) dátum finančného uzatvorenia: do 30.06.2009
Dátum finančného uzavretia: 27.08.2009
Dôvody rozdielu medzi plánovaným dátumom finančného uzavretia a skutočným dátumom: Banky predložili nové podmienky znamenajúce prenos ďalších rizík na štát, k finančnému uzavretiu vo verejnom obstarávaní koncesie na projekt PPP objektívne nemohlo dôjsť v určenom termíne
Dátum začiatku výstavby: 28.08.2009
Zmluvne dohodnutý dátum ukončenia výstavby: 31.01.2013 (41 mesiacov od účinnosti zmluvy, t.j. od finančného uzavretia,ako dátum právoplatnosti Kolaudačného rozhodnutia)
Skutočný dátum ukončenia výstavby: N/A
Dátum začiatku prevádzky: N/A
Dátum riadneho ukončenia PPP projektu v etape realizácie: N/A
Dátum predčasného ukončenia PPP projektu: N/A
Zdôvodnenie ukončenia PPP projektu v etape realizácie: N/A
Prínosy PPP projektu a náklady na PPP projekt Predpokladaná hodnota koncesie pri vyhlásení verejného obstarávania: predpokladaná hodnota koncesie vo vestníku nebola uvedená
Skutočná hodnota koncesie po uzatvorení zmluvy: Tak ako je uvedené v Protokole o úprave Základnej ročnej platby za dostupnosť a konečnej úprave Diskontnej sadzby (priložený) a vo Finančnom modeli v hárku „Revenue“, riadkoch 134 a 135. (Pozri priložený dokument)
Investičné výdavky súkromného partnera na PPP projekt: Tak ako je uvedené vo Finančnom modeli v hárku „Calculations“ riadok 2325. (Pozri priložený dokument)
Členenie investičných výdavkov súkromného partnera na PPP projekt: Členenie je k dispozícii podľa Finančného modelu: • Stavebné náklady (hárok „Calcualtions“ riadok 1403) • Režijné náklady (hárok „Calcualtions“ riadok 1505) • Kapitalizované poplatky za úver (hárok „Calcualtions“ riadky 3005 a 3831) • Stavebná marža (hárok „Calcualtions“ riadok 2292) (Pozri priložený dokument)
Výdavky súkromného partnera na prevádzku PPP projektu: Tak, ako je uvedené vo Finančnom modeli v hárku „Calculations“ riadok 2326. (Pozri priložený dokument)
Výdavky súkromného partnera na údržbu PPP projektu: Tak, ako je uvedené vo Finančnom modeli v hárku „Calculations“ riadok 2326. (Pozri priložený dokument)
Odhad priemerného počtu vytvorených pracovných miest v jednotlivých rokoch: nedostupné
Odhad priemerného počtu novovytvorených pracovných miest v jednotlivých rokoch: nedostupné
Výdavky subjektov verejnej správy spojené s prípravou PPP projektu (napr. výkup pozemkov, projektová dokumentácia): (Pozri priložený dokument)
Odhadované platby dane z príjmu platené súkromným partnerom: Tak ako je uvedené vo Finančnom modeli v hárku „CF“ riadok 25. (Pozri priložený dokument)
Mechanizmus úhrady a vrátenia nadmerných odpočtov DPH: Ako je uvedené v Koncesnej zmluve, článok 25.8. (Pozri priložený dokument)
Odhad zdaniteľného základu DPH súkromného partnera: nedostupné
Plánované výdavky verejného sektora na PPP projekt vo fáze jeho prípravy: (Pozri priložený dokument)
Rozpočtované výdavky verejného sektora na PPP projekt vo fáze jeho prípravy: (Pozri priložený dokument)
Skutočné výdavky verejného sektora na PPP projekt vo fáze jeho prípravy: (Pozri priložený dokument)
Plánované výdavky verejného sektora na PPP projekt vo fáze jeho výstavby: (Pozri priložený dokument)
Rozpočtované výdavky verejného sektora na PPP projekt vo fáze jeho výstavby: (Pozri priložený dokument)
Skutočné výdavky verejného sektora na PPP projekt vo fáze jeho výstavby: (Pozri priložený dokument)
Plánované výdavky verejného sektora na PPP projekt vo fáze jeho prevádzky: (Pozri priložený dokument)
Rozpočtované výdavky verejného sektora na PPP projekt vo fáze jeho prevádzky: (Pozri priložený dokument)
Skutočné výdavky verejného sektora na PPP projekt vo fáze jeho prevádzky: momentálne nedostupné
Hodnota skutočne uplatnených zrážok a sankcií voči súkromnému partnerovi: Neboli uplatnené žiadne sankcie
Hodnota mimoriadnych platieb uhradených súkromnému partnerovi: Kompenzačná udalosť č. 2: 6 926 043,90, - EUR Kompenzačná udalosť č. 5: 1 598 482,89, - EUR Kompenzačná udalosť č. 7: 1 944 637,33, - EUR
Hlavné ciele / prínosy projektu: Projekt má pozitívny dopad na obyvateľstvo a hospodárenie podnikateľskej sféry. Implementácia projektu bude znamenať zvýšenie a zrýchlenie dopravnej dostupnosti na trase Bratislava – Nitra – Banská Bystrica a zlepší podmienky pre realizáciu integrovaných dopravných systémov. Zvýšená dopravná dostupnosť väčšej časti stredného Slovenska bude mať nepochybne významne pozitívny účinok na regióny dotknuté projektovanou rýchlostnou komunikáciou a obyvateľov v nich žijúcich. Súčasná komunikácia I/65 je súčasne cestou európskeho významu (E 571) a v úseku Nitra -Zlaté Moravce - Hronský Beňadik je extrémne preťažená. Po dokončení novej rýchlostnej cesty pôjde teda o zrejmú jednoduchšiu a rýchlejšiu dostupnosť týchto regiónov pri celkových nižších nákladoch na pohonné hmoty, a v neposlednom rade aj za neporovnateľne lepších bezpečnostných podmienok premávky. Realizácia projektu zvýši atraktívnosť regiónu, ktorými bude prechádzať rýchlostná cesta R1. Pôjde hlavne o regióny Nitry a okolia, a ďalej okresov Zlaté Moravce a Žarnovica. Nové pracovné miesta budú vznikať z podstaty aktivity súkromného investora od samotného počiatku výstavby – v procese výstavby to budú predovšetkým stavebné a stavebno-prípravné a obslužné práce. V tejto oblasti sa preto predpokladá významný rozsah outsourcingu mnohých činností aj od lokálnych poskytovateľov služieb.
Spôsob monitoringu kvality plnenia poskytovaných služieb súkromným partnerom: V zmysle ustanovení Koncesnej zmluvy uzatvorenou dňa 23. marca 2009 medzi Slovenskou republikou, v zastúpení Ministerstvom dopravy, pôšt a telekomunikácií Slovenskej republiky ako Verejným obstarávateľom a spoločnosťou GRANVIA, a.s. ako Koncesionárom, týkajúcej sa koncesie na projektovanie, výstavbu, financovanie, prevádzku a údržbu úsekov rýchlostnej cesty R1 Nitra, západ – Tekovské Nemce a severný obchvat Banská Bystrica, v znení jej dodatkov je Koncesionár povinný pripravovať Mesačnú správu o poskytovaní služieb a Výročnú správu o plnení. Kedykoľvek počas Prevádzkového obdobia a na vlastné náklady môže Verejný obstarávateľ vykonať kontroly Koncesionára, vrátane kontroly poskytovania Služieb v súlade s Koncesnou zmluvou a počas takéhoto monitorovania plnenia je Koncesionár povinný poskytnúť Verejnému obstarávateľovi všetku súčinnosť, ktorú bude odôvodnene požadovať (ako je poskytovanie helpdesk záznamov a umožnenie Verejnému obstarávateľovi zúčastniť sa na monitorovaní plnenia).
Právny rámec PPP projektu Popis činností zverených súkromnému partnerovi: projektovanie, výstavba, financovanie, prevádzka a údržba rýchlostnej cesty R1
Právne vlastníctvo infraštruktúry: vo vlastníctve verejného partnera (Slovenskej republiky)
Popis rizík projektu a ich alokácia medzi súkromného a verejného partnera: • Projektová dokumentácia - súkromný sektor • Konštrukcia/stavba - súkromný sektor • Prekročenie stavebných nákladov - súkromný sektor • Znečistenie lokalít/okolia počas realizácie projektu I. - verejný sektor • Znečistenie lokalít/okolia počas realizácie projektu II. - súkromný sektor • Vplyv projektu na životné prostredie počas životnosti projektu I. - verejný sektor • Vplyv projektu na životné prostredie počas životnosti projektu II. - súkromný sektor • Existujúci objekt (oprava/rozširenie) - súkromný sektor • Dostupnosť lokality - verejný sektor • Vlastníctvo lokality - verejný sektor • Stav lokality - zdieľané • Siete na lokalite (v mieste stavby) - verejný sektor • Územný plán (rozpor s relevantným/ akýmkoľvek územným plánom) - verejný sektor • Kultúrne/archeologické dedičstvo - verejný sektor • Vada v priebehu realizácie projektu - súkromný sektor • Vada v priebehu životnosti projektu - súkromný sektor • Chybná technológia - súkromný sektor • Technická nedostatočnosť - súkromný sektor • Riziko likvidity - súkromný sektor • Riziko dostupnosti (nedodržanie) záväzkov súkromným sektorom - súkromný sektor • Nedodržanie záväzkov verejným sektorom - verejný sektor • Zlyhanie protistrany I. - súkromný sektor • Zlyhanie protistrany II. - verejný sektor • Riziko dopytu - irelevantné • Default (zlyhanie) vlády - verejný sektor • Prírodná katastrofa - verejný sektor • Legislatívne riziko/daňové riziko všeobecného charakteru - verejný sektor • Legislatívne riziko/daňové riziko špecifického charakteru - verejný sektor • Dodatočné povolenie - súkromný sektor • Situácia v odvetví/štrajky - súkromný sektor • Vstupy (materiál) - súkromný sektor • Údržba, oprava, modifikácia a adaptácia - súkromný sektor • Nízka zostatková hodnota - verejný sektor • Nezodpovedajúce pracovné sily/riziko nezastupiteľnosti - súkromný sektor • Nedostatok ľudských zdrojov - súkromný sektor • Pracovno - právne spory - súkromný sektor • Zlyhanie ľudského faktora - súkromný sektor • Bezpečnosť technologických systémov - súkromný sektor • Poškodenie, krádež - súkromný sektor • Zodpovednosť voči tretím stranám - súkromný sektor • Strategické rozhodnutie - verejný sektor • Reputačné riziko - verejný sektor
Dopad PPP projektu na rozpočet a dlh verejnej správy vo fáze výstavby a vo fáze prevádzky: Projekt nemá dopad na rozpočet a dlh verejnej správy vo fáze výstavby, ako aj dopad na rozpočet a dlh verejnej správy vo fáze prevádzky podľa metodiky ESA 95
Popis mechanizmu stanovenia poplatku za poskytovanie verejných služieb: Súkromnému partnerovi budú po spustení prevádzky projektovej komunikácie hradená verejným partnerom „Platba za dostupnosť”, ktorá znamená ročnú platbu v Euro Koncesionárovi od Verejného obstarávateľa, podmienenú Dostupnosťou Projektovej cestnej komunikácie a vypočítanú v súlade so vzorcom na výpočet Platieb za dostupnosť, ktorý je uvedený v Časti 3 Prílohy č. 11 Koncesnej zmluvy. (Pozri priložený dokument)
Názov a sídlo zmluvného partnera na strane verejného sektora: N/A
Kontaktné údaje zmluvného partnera na strane verejného sektora: N/A
Informácie o súkromnom partnerovi, poradcoch verejného partnera a o financovaní PPP projektu Údaje o vlastných a cudzích zdrojoch súkromného partnera použitých na financovanie PPP projektu: Vlastné zdroje súkromného partnera: 13% celkových komitovaných dlhodobých zdrojov vo forme vlastných zdrojov (146.800.000,- EUR) Cudzie zdroje súkromného partnera: 87% celkových dlhodobých zdrojov vo forme seniorného úveru od konzorcia bánk (980.800.000,- EUR)
Údaje o forme finančnej spoluúčasti verejného sektora: N/A
Údaje o zakladateľoch / prvých vlastníkoch súkromného partnera: 1. VINCI Concessions Slovakia, s.r.o., Pri Trati 25/A, 821 06 Bratislava, Slovensko Výška vlastníckeho podielu: 50 % 2. Meridiam Infrastructure Slovakia S.a.r.l., 5, Allee Scheffer, L-2520 Luxemburg Výška vlastníckeho podielu: 50 %
Údaje o súčasných vlastníkoch súkromného partnera: 1. VINCI Concessions Slovakia, s.r.o., Pri Trati 25/A, 821 06 Bratislava, Slovensko Výška vlastníckeho podielu: 50 % 2. Meridiam Infrastructure Slovakia S.a.r.l., 5, Allee Scheffer, L-2520 Luxemburg Výška vlastníckeho podielu: 50 %
Údaje o veriteľoch súkromného partnera: Ako je uvedené v Term Loan Facility Agreement, Schedule 1 a v zozname signatárov. 1. CALYON, 9, quai du President Paul Doumer - (imm. Renardieres Bat B), 92920 Paris La Derense 2. BANCO BILBAO VIZCAYA ARGENTARIA S.A. PARIS BRANCH, 29, Avenue de l'Opera, 75001 Paris, France 3. SOCIETE GENERALE, Tours Societe Generale SGCIB, 75886 Paris Cedex 18 4. BAYERISCHE HYPO-UND VEREINSBANK AG, MONCHEN, Arabellastrasse 14, 0- 81925 Munich 5. DEXIA CREDIT LOCAL, Tour Dexia La Defense 2, 1 Passerelle des Reflets, TSA 92202, 92919 La Defense Cedex 6. KFW IPEX-BANK GMBH, PalmengartenstraBe 5 - 9, 60325 Frankfurt am Main, Germany 7. BAYERISCHE LANDESBANK, Bayerische Landesbank, Brienner Str. 18. 80333 Munich, Germany 8. ERSTE GROUP BANK AG, Greben 21, 1010 Vienna, Austria 9. BNP PARIBAS S.A., 16 rue de Hanovre, 75078 Paris Cedex 02 France 10. EUROPEAN BANK FOR RECONSTRUCTION AND DEVELOPMENT, One xchange Square, London EC2A 2JN 11. ING BANK N.V., LONDON BRANCH, 60 London Wall, London EC2M 5TQ 12. NATIXIS, 68-76 quai de la Rapee, 75012 Paris France 13. NIBC BANK N.V., Carnegieplein 4, 2517 KJ The Hague, The Netherlands 14. UNICREDIT BANK SLOVAKIA A.S., Šancova l/A, 813 33 Bratislava, Slovakia Celková úverovaná suma: 1.016.060.000,- EUR Celkové dlhodobé zdroje vo forme seniorného úveru od konzorcia bánk: 980.800.000,- EUR
Údaje o poradcoch verejného partnera vrátane odmeny za poskytnuté poradenské služby: 1. Advokátska kancelária JUDr. Jaroslav Ružička Kapitulská 15 811 01 Bratislava Slovensko Odmena za poradenstvo: EUR s DPH EUR bez DPH 6 096 049,89 5 122 731,00 623 896,01 524 113,45 Celkom 6 719 945,90 5 646 844,45 2. WOOD & Company, a.s. Hviezdoslavovo námestie 15 811 02 Bratislava Slovensko Odmena za poradenstvo: 29.999 EUR bez DPH
Výdavky na dlhovú službu súkromného partnera: nevzťahuje sa na tento projekt
Ďalšie informácie o PPP projekte Webové sídlo, na ktorom je zverejnená zmluvná dokumentácia PPP projektu: http://www.telecom.gov.sk/index/index.php?ids=69392
Webové sídlo PPP projektu: http://www.ppp-r1.sk/sk/
Webové sídlo, na ktorom sú zverejnené stanoviská MF SR k PPP projektu: http://www.telecom.gov.sk/index/index.php?ids=69392
Webové sídla ďalších povinne zverejňovaných dokumentov týkajúcich sa PPP projektu: N/A