Späť Verzia pre tlač

Povinná aktivácia elektronických schránok právnických osôb zapísaných v obchodnom registri

aktualizované dňa: 22. 05. 2017

Od 1. júla tohto roku začnú štátne inštitúcie so spoločnosťami zapísanými v Obchodnom registri komunikovať elektronicky prostredníctvom e-schránok na portáli http://www.slovensko.sk/. Ak štatutár firmy nemá aktivovaný občiansky preukaz so zadaným bezpečnostným osobným kódom /BOK/, do e-schránky sa nedostane a nebude sa môcť oboznámiť s rozhodnutiami, ktoré mu zašlú štátne inštitúcie.

Ostatní /týka sa to takmer 99-tisíc štatutárov/by si mali bezodkladne vybaviť alebo aktivovať občiansky preukaz na ktoromkoľvek zo 76 oddelení dokladov v SR. Ministerstvo vnútra na to štatutárov firiem pravidelne upozorňuje verejnými výzvami, listami a naposledy rozosielaním SMS. Začala totiž tzv. sezóna cestovných dokladov a čakacie doby na oddeleniach dokladov sa predlžujú. Aktuálne je priemerná čakacia doba na podanie žiadosti o vydanie dokladov 45 minút. Upozorňujeme, že rýchlejšie vás v súčasnosti vybavia na oddeleniach dokladov, ktoré sú situované mimo veľkých klientskych centier.

Elektronická schránka

  •  v prípade otázok týkajúcich sa aktivácie či práce s elektronickou schránkou neváhajte využiť služby Ústredného kontaktného centra na stránke http://www.slovensko.sk/, alebo na čísle +421 2 35 803 083.
    K dispozícii je aj kontaktný formulár a videonávody;
  • v prípade akýchkoľvek otázok ohľadne občianskych preukazov sa môžete obrátiť aj na Callcentrum MV SR v pracovných dňoch od 8.00 do 18.00 hod. na bezplatnom čísle 0800 222 222, alebo e-mailom na callcentrum@minv.sk;
  • načo slúži e-schránka, a či môže schránku vašej firmy spravovať aj niekto iný - čítajte na www.statutar.sk

Čítačka čipových kariet

Na oddelenia dokladov Policajného zboru začalo ministerstvo vnútra distribuovať nový modernejší typ čítačiek čipových kariet. Ide o čítačku miniLector, zariadenie typu plug and play. Nová čítačka si nevyžaduje inštaláciu špeciálneho ovládača, ako to bolo u doterajšieho typu čítačiek, ktoré v rámci podpory informatizácie poskytujeme používateľom e-služieb od decembra 2013.

Čítačka čipových kariet

Čítačka miniLector po zapojení do portu počítača je ihneď pripravená pracovať s elektronickým občianskym preukazom - jej ovládač je totiž súčasťou všetkých bežných verzií operačných systémov Windows. Dodávateľom čítačiek je spoločnosť D. Trust Certifikačná Autorita a. s. Ministerstvo vnútra rámcovou dohodou zakontrahovalo 500-tisíc kusov čítačiek v celkovej sume 1 481 880 €.

Cena za kus jednej čítačky vychádza na 2,96 € s DPH. Nakupujeme teda s výraznou množstevnou zľavou, bežne sa podobný typ čítačky predáva za trojnásobnú a vyššiu cenu.
Čítačku dostane každý držiteľ občianskeho preukazu, ktorý sa rozhodne používať aj elektronický podpis, čiže si nechá na čip svojho občianskeho preukazu nahrať certifikáty na vytváranie elektronického podpisu.